Klachtenreglement
Klacht indienen
Klachtenportaal Zorg behandelt alleen klachten over geleverde zorg door zorgaanbieders die zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Op de site van jouw zorgaanbieder kun je vinden waar hun klachtenregeling is ondergebracht. Aan het indienen van een klacht zijn voor jou als klager geen kosten verbonden.
Stappenplan:
Stap 1: Praat met je zorgverlener over jouw klacht, misschien kun je het samen oplossen.
Het lukt niet of je wilt liever niet met je zorgverlener praten: ga dan naar Stap 2.
Stap 2: E-mail je klacht naar Klachtenportaal Zorg of stuur deze per post. Klachtenportaal Zorg leest je klacht en vindt een klachtenfunctionaris voor je.
Stap 3: Praat met de klachtenfunctionaris. Samen verzamel je alle informatie over je klacht. Samen schrijf je een brief voor jouw zorgverlener over de klacht. Jouw zorgaanbieder leest de klacht en schrijft via de klachtenfunctionaris terug met een oplossing. Je kunt nog met je zorgverlener praten waar de klachtenfunctionaris bij is, maar dit hoeft niet.
Stap 4: De zorgaanbieder schrijft alle gemaakte afspraken op in een brief. De klachtenfunctionaris schrijft daarna een afsluitende brief. Ben je hiermee tevreden? Dan is de klacht afgesloten. Is er nog geen goede oplossing? Dan kun je met de brief van de zorgaanbieder naar de geschillencommissie KPZ.
Klacht indienen - Klachtenportaal Zorg
Zorgaanbieder: Yana Care ( M.A. Basar)
ID: 4249